بلاگ باشگاه

آخرین رویدادهای باشگاه مشتریان فروشگاههای زنجیره ای شهروند


Responsive image

برند ۶۰۰ میلیاردی شهروند را ۳ میلیارد فروخته بودند/ تمام امکانات شهرداری را برای واکسیناسیون به خدمت گرفتیم | نوشته شده در : 1400/12/28 11:20:17

شهردار تهران از بازگرداندن برند شهروند به مجموعه شهرداری تهران خبر داد و گفت: در دوره گذشته این برند به قیمت 3 میلیارد تومان فروخته شده بود، این در حالی است که ارزش این برند 600 میلیارد تومان بوده است.

به گزارش  خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی در برنامه فرمول یک، شبکه اول صدا و سیما با اشاره به تلاش شهرداری تهران برای انجام واکسیناسیون گسترده شهروندان تهرانی اشاره کرد و گفت: از دوره گذشته مدیریت شهری 70 مرکز جهت واکسیناسیون شهروندان توسط شهرداری تهران در نظر گرفته شده بود که در این دوره  نیز 70 مرکز دیگر به این ظرفیت اضافه شد.

وی افزود: همچنین 22 ایستگاه مترو، 22 دستگاه اتوبوس، 10 خودرو ون و 14 مرکز ثابت دیگر توسط شهرداری تهران برای انجام واکسیناسیون گسترده شهروندان تهرانی تجهیز و از پرسنل شهرداری تهران و شرکت شهر سالم جهت انجام این کار استفاده شد.

* راه‌اندازی سامانه 137 برای واکسیناسیون افراد ناتوان

شهردار پایتخت ادامه داد: هدف گذاری مدیریت شهری برای انجام واکسیناسیون شهروندان، روی اقشاری بود که توان حضور در مراکز ثابت را نداشتند به همین منظور سامانه 137 شهرداری تهران را فعال کردیم تا شهروندان با تماس با این مرکز می توانستند از خدمات واکسیناسیون شهرداری تهران در محلی که زندگی می کنند، استفاده کنند.

وی در ادامه گفت: واکسینه کردن آسیب دیدگان اجتماعی در مراکز تحت پوشش شهرداری تهران مانند گرمخانه ها و سامانسراها نیز به صورت گسترده انجام شد. اکنون خوشبختانه ضریب واکسینه شدن شهروندان تهرانی نسبت بالاست.

* اتوبوس‌های جدید، برای معلولان مناسب‌سازی شده است

زاکانی در بخش دیگری از صحبت های خود در پاسخ به این سوال که برنامه شهرداری تهران در مناسب سازی شهر برای حضور معلولان و جانبازان چیست، بیان کرد:  زمانی که مدیریت شهر تهران را برعهده گرفتیم، 2225 اتوبوس به ما تحویل داده شد اما در مدت 6 ماه و 17 روزی که به عنوان شهردار تهران مشغول خدمت هستم، توانستیم مخازن 500 اتوبوس گازسوز را تعویض کنیم تا به چرخه خدمات رسانی باز گردند و در این مدت 175 اتوبوس جدید نیز خریداری و به ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران افزوده شد.

وی یادآور شد: طبق برنامه ریزی های انجام شده در نظر داریم تا برای سال آینده 2350 اتوبوس جدید خریداری به ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران اضافه کنیم. باید به این مساله اشاره کنم که اتوبوس های جدیدی که خریداری می شود، دارای امکاناتی است که شرایط استفاده اقشار معلول و جانباز را از این ناوگان امکان پذیر می کند.

* 600 کیلومتر از معابر شهری را برای معلولان مناسب سازی می‌کنیم

زاکانی درباره مناسب سازی معابر شهری نیز توضیح داد: شهر تهران دارای 12 هزار کیلومتر معبر و پیاده راه است که در گام نخست سال آینده 600 کیلومتر از معابر شهری مناسب سازی می شود. در انجام مناسب سازی معابر شهری نیز هوشمندانه عمل می کنیم به این صورت که محدوده هایی که جانبازان و شهروندان معلول زندگی می کنند را مشخص می کنیم تا معابر پیرامون محل زندگی این افراد مناسب سازی شود.

وی افزود: همچنین در نظر داریم تا گام به گام 2300 بوستان و پارک شهر تهران را مناسب سازی کنیم تا افراد ناتوان، معلول و جانباز بتوانند از این امکان عمومی استفاده بهتری را داشته باشند.

* فروش برند 600 میلیاردی به قیمت 3 میلیارد!

شهردار تهران در پاسخ به سوال فروش برند شهروند در دوره گذشته مدیریت شهری تاکید کرد: در اواخر دوره گذشته مدیریت شهری برند شهروند 3 میلیارد تومان فروخته شد. زمانی که به شهرداری آمدم و متوجه این مساله شدم، برای خریدار پیام فرستادم که برند شهروند را به شهرداری تهران بازگرداند. این قرارداد فسخ شد و برند مجموعه فروشگاه های زنجیره ای شهروند که اکنون 600 میلیارد تومان ارزش دارد، به مجموعه مدیریت شهری بازگردانده شد.

* 3 هدف عمده شهرداری برای معیشت شهروندان

وی با بیان اینکه اعتقاد داریم، شهرداری تهران نمی تواند به مسائل و موضوعاتی که در جامعه می گذرد، بی تفاوت باشد، گفت: یکی از موضوعات مهم در تهران، وضعیت معیشت مردم است. طبق برنامه ریزی های انجام شده در این دوره مدیریت شهری 3 هدف را پیگیری می کنیم.

زاکانی افزود: هدف نخست ساماندهی مراکز و قیمت محصولات در میادین میوه و تره بار شهر تهران است. در حال حاضر محصولاتی که در این مراکز در شهر تهران عرضه می شود به نسبت بازار 40 درصد ارزان تر است. به عبارتی مراکز میوه و تره بار تهران را در راستای معیشت مردم مناسب سازی کردیم.

وی با اشاره به برنامه شهرداری تهران برای افزایش میادین تره بار در پایتخت گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده دراین مدت 32 مرکز به مراکز میوه و تره بار شهر تهران اضافه شد و در 2 سال آینده نیز 200 مرکز دیگر افزوده می شود تا تعداد مراکز و میادین میوه و تره بار شهر تهران به 500 عدد برسد.

شهردار تهران بیان کرد: برنامه دیگری که در نظر داریم، خرید محصولات از کشاورزان است. این در حالی است که اکنون میوه و تره بار از دلالان خریدار می شود در حالی که اگر محصولات کشاورزی به صورت مستقیم از کشاورز خریداری شود، نصف قیمت است و سود آن نیز به این بخش می رسد.

زاکانی یادآور شد: همچنین در نظر داریم تا شهروند محله را راه اندازی کنیم. شهر تهران دارای 352 محله است که برنامه ریزی کرده ایم هر محله شهر یک فروشگاه شهروند داشته باشد و در نظر داریم تا در این فروشگاه ها در زمینه عرضه لوازم خانه تمرکز بیشتری داشته باشیم.

* ساخت  180 هزار واحد مسکن در سال آینده

وی گام سوم شهرداری تهران در حوزه معیشت پایتخت نشینان را ساخت مسکن دانست و تاکید کرد: به دنبال این هستیم تا سال آینده 180 هزار واحد مسکن در شهر تهران ساخته شود. این اقدام باعث می شود تا ضمن جبران عقب ماندگی پایتخت در حوزه تولید مسکن، بی سامانی حوزه اجاره نشینی را نیز ساماندهی کند.

شهردار تهران با بیان اینکه در دوره گذشته به موضوع تامین مسکن مورد نیاز شهر تهران توجه نشده بود، گفت: در دوره گذشته شهرداری تهران در این حوزه نقش منفعلی داشت. این در حالی است که 12 هزار هکتار بافت ناپایدار در شهر تهران وجود دارد و در کنار فعال بودن سه گسل قدیمی می تواند بحران آفرین باشد. در نظر داریم تا 4560 هکتار بافت فرسوده را نوسازی کنیم تا به زیبایی، پایداری و استحکام محله هایی که در  محدوده بافت فرسوده و یا ناپیدار شهری قرار دارند؛ افزوده شود.

وی افزود: در نظر داریم تا برای مردم سرپناه ایجاد کنیم و حتی قدرالسهم شهرداری را وارد بخش اجاره نشینی می کنیم تا به مردم خدمت کنیم.

زاکانی در پایان گفت: در حال حاضر کسی که حقوق بگیر است باید دو، سوم از حقوق خود را بابت اجاره بهاء پرداخت کند و 70 سال طول می کشد تا یک خانواده در تهران صاحب خانه شود. اما با نهضت جهش ساخت مسکن سعی می کنیم تا مشکلات شهروندان را در این زمینه کمتر کنیم.